15 Ocak 2010 Cuma

ŞEM'İ'NİN FUZULİ GAZELİNE NAZİRE


Şem'i Fuzuli'nin 'Öyle sermestem ki idrak etmezem dünya nedir'adlı gazeline 'Ben beni bilmem neyim dünya nedir'adlı gazeli yazarak nazire yapmıştır.


ŞEM'İ'NİN FUZULİ GAZELİNE NAZİRE


Öyle ser-mestem ki idrâk etmezem dünyâ nedür

Men kimem sâkî olan kimdür mey û sahbâ nedür

Gerçi cânândan dil-i şeydâ içün kâm isterem

Sorsa cânân bilmezem kâm-ı dil-i şeydâ nedür

Vasldan çün aşık-ı müstâğni eyler bir visal

Aşıka maşukdan her dem bu istiğnâ nedür

Hikmet-i dünyâ vü mâfiha bilen arif degül

Arif oldur bilmeye dünyâ vü mâfiha nedür

Ah u feryâdun Fuzûlî incidübdür âlemi

Ger belâ-yı ışk ile hoşnûd isen gavga nedür


Fuzuli



Ben beni bilmem neyim dünyâ nedir ukbâ nedir

Söyleyen kim söyleten kim aşk nedir sevdâ nedir

Mey nedir sâkî nedir Mecnûn nedir Leylâ nedir

Kimse idrâk eylemez bu alem-i eşyâ nedir

Gül dırahtında kuru feryâd ile kâm isteyen

Ölmeden dostum yoluna tuttuğum dâva nedir

Arayıp gezmektedir pervâne aşkın âteşi

Dosta can vermek muradı bilmez istiğnâ nedir

Takınıp zincir-i aşkı divâne oldunsa eğer

Halkı tâciz eyleyip senden sana şekvâ nedir

Vâkıf oldunsa eğer “kâlû-belâ” esrârına

Maksûdun ancak rızâdır Cennet-i âlâ nedir

Şems gibi izhâr olur her kimde var envâr-ı aşk

Âşikâre yanmalı âşıklara ihfâ nedir

Aşk pazârına fuzûlî kimse basmasın ayak

Şem’i yanmak rif’atın oddan sana pervâ nedir


Şem'i

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder